dinsdag 2 maart 2021

Drugshandel

 


De afgelopen maanden bereikten ons signalen dat er in Hardenberg personen zijn die zich bezig houden met drugshandel. Op het moment dat een melding binnenkomt, zullen wij als politie inventariseren op welke wijze wij het beste te werk kunnen gaan. Moeten we in gesprek gaan met de personen die worden verdacht van de handel om zo de zaak ‘stuk’ te maken of moeten we nader onderzoek doen?

In een recentelijk geval waarbij we de informatie hebben bekeken is besloten om tot een onderzoek over te gaan.

Een rechercheteam neemt dit vervolgens op zich en mijn rol als wijkagent ligt voornamelijk in het verzamelen van informatie.

Deze informatie heeft er in bovenstaand geval aan bijgedragen dat wij twee weken geleden een persoon konden aanhouden die handelde in harddrugs.

Mijn zorg zit er voornamelijk in dat we steeds meer jongeren zien die gemakkelijk aan drugs kunnen komen en al op jonge leeftijd drugs gebruiken.

Tijdens een eerder onderzoek hebben wij als politie meerdere huisbezoeken gebracht om verbinding te zoeken met gebruikers en hun ouders. In deze gesprekken wijzen we op de gevaren van het gebruik van drugs en hoe men eventuele hulpverlening kan inschakelen.

Het in bezit hebben van drugs is strafbaar. Als een drugsbezitter wordt aangehouden en veroordeeld dan heeft hij of zij een strafblad. En dat heeft consequenties voor de toekomst. Iets waar vaak nog niet over wordt nagedacht.

Ik besef me heel goed dat het ons niet zomaar gaat lukken om deze vorm van criminaliteit te stoppen maar ik hoop wel dat er een stukje bewustwording ontstaat.

Als wijkagent wil ik werken aan een veilige woon- en leefomgeving. Om hierin te investeren zijn we echter wel afhankelijk van meldingen. Dus vermoedt u drugsgebruik of drugshandel, laat het ons dan weten!

Deze meldingen kunnen worden gedaan via telefoonnummer 0900-8844 en via onze Social Media accounts zoals Facebook, Instagram en Twitter. Wilt u liever anoniem melding doen? Dit kan via Meld Misdaad Anoniem 0800-7000 of www.meldmisdaadanoniem.nl

 

Toetsenbordhelden

  Eind januari schreef ik mijn laatste column voor dit weekblad en inmiddels zijn we alweer een aantal columns verder. De afgelopen weken wa...